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Korea, what’s next? 한국, 다음은?

by 각종 잡상식 지식 모음 2024. 1. 22.
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Korea, what’s next?

한국, 다음은?

PAID CONTENT FOR HYUNDAI

 

 

한류는 문화 현상을 묘사하는 동시에 더 나은 세상을 위한 국가의 기술 혁신 운동을 상징하기도 합니다.The Korean Wave describes a cultural phenomenon, but it also represents a technological innovation movement by the nation to better the world.

PHOTOGRAPH BY LUCA LOCATELLI

한류, 즉 'Korean Wave'는 전 세계적으로 문화적 영향력을 발휘해 왔지만 이는 한국 혁신의 정점에 불과합니다.

Hallyu, or the “Korean Wave,” has exerted its cultural influence across the world, but this is just the crest of South Korean innovation…

BYJACK NEIGHBOUR

PUBLISHED JANUARY 16, 2024

얼핏 보면 한국의 최근 역사보다 더 상징적인 혁신의 시기를 찾기 어려울 것입니다.

1950년대 전쟁으로 경제적으로 불안정했던 국가는 한 세대 만에 21세기 초 문화강국으로 거듭났습니다.

한국은 벽돌과 박격포가 아닌 정보기술과 이를 통해 활성화된 신생 대중문화산업에 투자를 퍼붓는 궁극적 문화적 도박을 했습니다.

팝음악, 패션, 화장품, TV, 영화. 한류는 그 이후로 소셜미디어와 디지털주의를 통해 영향력의 '소프트 파워'를 휘두르며 전 세계를 휩쓸었습니다.

그러나 이것은 실제로 인류의 가장 큰 요구에 부응하기 위해 국가가 산업적 숙달과 결합한 이데올로기인 소우주에서의 한국의 혁신입니다.

이제 한국의 기술중심 도시는 현대화 탄생 이후 존재했던 자유로운 사상가와 미래 지향적 브랜드의 새로운 물결을 주도하여 세상을 더 밝은 미래로 이끌기 위한 혁신을 촉진하고 있습니다.

현대자동차의 진보적인 정신은 엔지니어링 분야의 역사적인 혈통(1947년 엔지니어링 및 건설 회사로 시작)과 거동이 불편한 사람들의 삶의 질을 향상시키는 데 도움이 되는 모빌리티에 대한 현재의 사고 리더십을 결합하여 국가 전체를 복원하고 동원하는 데 도움을 주었습니다.

현대로보틱스랩이 개발한 엑스블 MEX는 기계적으로 사람의 보행을 돕는 웨어러블 의료기기(하체 전동 외골격)입니다.

대부분의 기계식 하네스보다 더 얇고 가벼운 X-ble MEX는 걸을 수 없는 사람들에게 도움이 되며 휠체어의 제약에서 벗어나 재활 목적으로 서고, 걷고, 심지어 계단을 오를 수도 있습니다.

At a glance, you’d be hard pressed to find a period more emblematic of innovation than South Korea’s recent history. Within a generation, a country economically destabilized by war in the 1950s recovered itself into a cultural powerhouse by the dawn of the 21st century. South Korea played its ultimate cultural gamble, pumping investment not into bricks and mortar, but information technology and the fledgling pop culture industries it was enabling; pop music, fashion, cosmetics, TV and film. Hallyu has engulfed the world since, wielding the “soft power” of influence through social media and digitalism—but this is really Korean innovation in microcosm, an ideology the nation has combined with its industrial mastery to begin answering some of humanity’s greatest needs. Now South Korea’s tech-driven cities foster innovations to take the world into a brighter future, led by a new wave of free thinkers and forward-thinking brands present since the birth of modernization.

Hyundai's progressive spirit has helped to restore and mobilize the whole nation, combining a historic pedigree in engineering (it began as an engineering and construction company in 1947) with its current thought leadership on mobility that helps improve the quality of life for those less able to move. Developed by Hyundai’s Robotics Lab, the X-ble MEX is a wearable medical device—a powered exoskeleton for the lower body—that mechanically helps people to walk. Slimmer and lighter weight than most mechanical harnesses, the X-ble MEX should benefit individuals less able to walk, whom it can liberate from the confines of a wheelchair to stand, walk, and even climb stairs for rehabilitative purposes.

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현대로보틱스랩은 개인의 움직임을 포함한 모든 수준의 모빌리티 솔루션을 개발합니다. X-ble MEX 기반 외골격은 신체 장애가 있는 사람들이 스스로 걸어 재활할 수 있도록 해줍니다.Hyundai’s Robotics Lab develops mobility solutions on all levels—including personal movement. The X-ble MEX powered exoskeleton enables physically disabled people rehabilitate via walking on their own.

PHOTOGRAPH BY LUCA LOCATELLI

인간의 도움 외에도 자연세계를 보존하고 환경을 더 잘 보호하는 데 도움이 되는 한국의 혁신이 있습니다.

그 중에는 IONIQ Forest 프로젝트를 진행 중인 현대자동차도 있습니다.

2016년에 시작된 이 프로젝트는 소셜 벤처 파트너 TreePlanet 및 Guru E&T와 협력하여 전 세계에 숲을 조성하고 생물 다양성을 보존하며 대기에서 탄소를 흡수합니다.

이 프로젝트는 드론을 사용하여 산림이 얇아진 지역을 식별한 다음 비옥한 토양과 다양하고 탄력 있는 수종을 포함하는 "종자 폭탄"을 원격으로 투하합니다.

특히 한국의 홍천숲은 계절에 따른 산불 피해를 받기 쉽기 때문에 멸종 위기에 처한 전나무와 꽃가루를 공급하는 검정나무와 함께 불에 강한 물푸레나무(관점에 따라 적절하게 또는 아이러니하게 명명됨) 씨앗을 떨어뜨립니다.

고군분투하는 꿀벌 개체수를 지원하는 메뚜기나무. 전체 프로세스를 친환경적으로 유지하기 위해 드론은 IONIQ 전기 자동차의 "차량 적재" 기술을 사용하여 빠르게 운송되고 충전됩니다.

어댑터는 매우 먼 위치에서도 자동차 배터리에서 외부 장비에 전원을 공급할 수 있습니다.

Outside of human-assistance, there are Korean innovations helping to preserve the natural world and better protect the environment. Among these is Hyundai with its IONIQ Forest project. Launched in 2016, the project works with social venture partners TreePlanet and Guru E&T to plant forests around the world, conserving biodiversity and absorbing carbon from the atmosphere. Using drones to identify thinned areas of forest, the project then remotely drops “seed bombs” containing fertile soil and diverse, resilient tree species. Hongcheon Forest in South Korea especially is prone to seasonal wildfire damage, so fire-resilient ash tree (either appropriately or ironically named, depending on your point of view) seeds are dropped, along with the endangered Korean fir tree and the pollen-providing black locust tree to support struggling honeybee populations. To keep the whole process eco-friendly, drones are transported and charged quickly using the “vehicle to load” technology in IONIQ electric vehicles—adapters able to draw from the car battery to power external equipment, even in very remote locations.

 

현대자동차와 식재 파트너들은 아이오닉 포레스트 프로젝트를 통해 산불로 훼손된 숲을 다시 심는 활동을 펼치고 있습니다. 드론은 IONIQ 차량에서 운반, 충전, 발사되어 조사하고 씨앗을 떨어뜨립니다.Hyundai and its planting partners work together through the IONIQ Forest Project to replant forests damaged by wildfire. Drones are transported, charged, and launched from IONIQ vehicles to survey and drop seeds.

PHOTOGRAPH BY LUCA LOCATELLI

인류를 위한 혁신의 사례는 서울의 롯데월드타워와 같은 한국의 도시 곳곳에서도 찾아볼 수 있습니다.

국내에서 가장 높은 초고층빌딩일 뿐만 아니라, 롯데는 자체 생산 재생 에너지를 사용하여 에너지 요구량의 거의 절반을 생성하는 자원 인식 미래주의의 상징이기도 합니다.

열수 에너지 시스템은 한강의 물과 대기 사이의 온도차(연중 시기에 따라 물이 공기보다 따뜻하거나 차가움)에서 열에너지를 끌어와 국가 전력망에 대한 건물의 의존도를 약 36% 낮췄습니다.

롯데의 지하층에는 지열 냉난방시스템, 태양광 및 풍력발전기, 폐기물 및 빗물 재활용 플랜트, 폐열회수시스템 등 다른 재생가능한 즐거움도 숨겨져 있으며, 모두 롯데월드타워를 자립형 대기업의 대표적인 사례로 만드는 데 기여하고 있습니다.

Examples of humanity-bettering innovation can also be found across South Korea’s urban sprawls, like Seoul’s Lotte World Tower. Along with being the tallest skyscraper in the country, Lotte is also a beacon of resource-aware futurism, using self-generated renewables to generate almost half of its energy requirements. A hydrothermal energy system pulls heat energy from the temperature difference between water from the Han River and the atmosphere (the water is either warmer or cooler than the air, depending on the time of year), lowering the building’s reliance on the national grid by around 36 percent. Lotte’s basement levels hide other renewable delights as well, including geothermal heating and cooling systems, solar and wind power generators, waste and rainwater recycling plants, and waste heat recovery systems—all contributing to make the Lotte World Tower a leading example of self-sustaining big business.

자립형 건축의 대표적인 사례인 서울의 롯데월드타워는 자체적으로 생성되는 내부 지열, 수열, 태양광 및 풍력 발전을 통해 국가 전력망 소비를 크게 줄입니다.A leading example of self-sustaining architecture, Seoul’s Lotte World Tower greatly reduces its national grid consumption through internal geothermal, hydrothermal, solar, and wind power that it generates itself.

PHOTOGRAPH BY LUCA LOCATELLI

 

서울의 고층빌딩 깊숙한 곳은 신선한 채소를 찾을 수 없는 곳처럼 보일 수 있지만, 한국의 기술 스타트업 Farm8 덕분에 서울 지하철 역에서 채소가 행복하게 자라고 있습니다.

미래의 식량 안보를 보장하기 위한 방법으로 도시 농업을 혁신하기 위해 만들어진 Metro Farm은 모두 수직으로 재배되는 30가지 이상의 다양한 허브, 채소, 꽃을 재배하는 수경 묘목장입니다.

지하 소규모 농장은 전통적 농장보다 분명히 40배 더 효율적이며 매일 약 30kg의 야채를 생산할 수 있으며 옆집 카페에서 즉시 사용됩니다.

작고 햇빛이 없는 장소에서 신선한 농산물을 재배하는 것은 도시의 인구 밀도가 높아짐에 따라 진정한 게임 체인저가 될 수 있습니다.

The depths of Seoul’s skyscrapers might seem like the last place you’d find a crop of fresh greens, but, thanks to South Korean tech start-up Farm8, they’re growing happily in a Seoul metro station. Created to innovate urban farming as a way of ensuring food security in the future, Metro Farm is a hydroponic nursery of more than 30 different herbs, greens, and flowers—all grown vertically. The subterranean smallholding is apparently 40 times more efficient than a traditional farm, and able to produce around 66 pounds (30 kilograms) of veg daily, used immediately by the café next door. Growing fresh produce in small, sunless places could become a real game changer as cities become more densely populated.

 

도시 농업이 어떻게 식량 안보를 향상시키는 훌륭한 솔루션이 될 수 있는지 보여주기 위해 메트로 팜 프로젝트는 서울 지하철 상도역에서 채소를 재배합니다.To demonstrate how urban farming can be a great solution to better food security, the Metro Farm project grows vegetables in Sangdo Station on the Seoul Metro.

PHOTOGRAPH BY LUCA LOCATELLI

비즈니스 혁신부터 소비자까지 한류는 플라스틱 오염 같은 큰 생태학적 문제까지 다루고 있습니다.

전 세계적으로 매분 100만 개 이상의 비닐봉지가 쓰레기통에 버려지고 있는데, 이는 한국화학연구원 황성연 연구원과 그 팀이 해결하고 있는 심각한 문제입니다.

기존의 일회용 가방은 기후에 영향을 주고 분해하는 데 수세기가 걸리는 화석 연료 유래 플라스틱으로 만들어졌기 때문에 성연 팀은 단 6개월 만에 생분해되는 새로운 소재를 개발했습니다.

새로운 "바이오플라스틱"은 나무와 게 껍질의 강화요소를 추가하여 옥수수, 쌀, 사탕수수 같은 재료로 만든 이전 대안의 취약성 문제를 해결합니다.

이렇게 하면 가방의 인장 강도가 너무 높아져 실제로는 낙하산과 안전 벨트에 사용되는 나일론처럼 기존 플라스틱보다 더 강해집니다.

From business innovation to consumer, the Korean Wave is even tackling big ecological issues like plastic pollution. Globally, more than a million plastic bags end up in the trash every minute, a serious issue tackled by researcher Hwang Sung-Yeon and his team at the Korea Research Institute of Chemical Technology. Traditional disposable bags are made of fossil fuel-derived plastics that cost the climate and take centuries to decompose, so Sung-Yeon’s team developed a new material that biodegrades in just six months. The new “bioplastic” solves the fragility problems of previous alternatives made from ingredients like corn, rice, and sugarcane by adding in stiffening elements from wood and crab shells. Doing so increases the tensile strength of the bags so much that they’re actually stronger than traditional plastic—as mighty as nylon used in parachutes and safety belts.

 

플라스틱 오염에 맞서기 위해 과학자 황성연 씨는 단 6개월 만에 생분해되는 플라스틱 대안을 개발했습니다. 이것으로 만든 쇼핑백은 일반 플라스틱으로 만든 쇼핑백보다 훨씬 더 튼튼합니다.To combat plastic pollution, scientist Hwang Sung-Yeon has developed a plastic alternative that biodegrades in just six months. Shopping bags made of this are even stronger than ones made from conventional plastic.

PHOTOGRAPHS BY LUCA LOCATELLI

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실제 버섯 사자 갈기 캡슐 - 인지 기능 및 면역 지원을 위한 유기농 사자 갈기 버섯 추출물 - 기억력 및 집중력을 위한 뇌 버섯 보조제 - 비건, 300정

이제 기술한류도 한류의 문화적 힘과 함께 본격화되었습니다.

현대자동차가 “사랑하는 사람을 위해 딱 한 가지만 남겨줄 수 있다면 무엇을 남기고 싶나요?”라고 물었을 때 말입니다.

이 질문은 2019년에 시작된 Re:Style 플랫폼을 탄생시켰습니다. Re:Style 플랫폼은 에어백부터 플라스틱 병, 오래된 엔진오일에 이르기까지 폐기물이 우리 소비의 환경에 대한 영향에 대한 생각을 자극하도록 설계된 패션 아이템으로 재탄생됨에 따라 순환 경제에 대한 생각을 불러일으키기 위해 시작되었습니다.

그 이후로 Re:Style에 초대된 다양한 디자이너들은 오래된 현대자동차 부품을 새로운 액세서리, 오브제, 설치물로 재활용하는 도전을 받아들여 우리가 아름다운 지구를 어떻게 남겨둘 것인지에 대한 대화를 촉발시켰습니다.

지난해 현대차와 세계적 디자이너 Jeremy Scott의 협업으로 Re:Style이 유럽에 런칭됐습니다.

The technological Korean Wave has now also come full circle with the cultural force of Hallyu when Hyundai asked: If you could leave behind only one thing for your loved ones, what would it be? This question spawned the Re:Style platform, which began in 2019 to provoke thought around the circular economy as waste materials—everything from airbags to plastic bottles to old motor oil—are recrafted into fashion items designed to stimulate thought on the impact of our consumption on the environment. Since then, different designers invited to show at Re:Style have accepted the challenge to recycle old Hyundai car parts into new accessories, objects, and installations that spark conversations on how we go about leaving a beautiful planet behind us. Last year, Re:Style launched in Europe with a collaboration between Hyundai and the world-renowned designer Jeremy Scott.

현대자동차의 리스타일(Re:Style)은 디자이너들을 초대하여 오래된 자동차 부품, 소재, 전자 부품을 패션 작품으로 재활용하여 우리가 자원을 어떻게 소비하고 재사용하는지에 대한 생각을 불러일으키는 행사입니다.Hyundai’s Re:Style is an event that invites designers to repurpose old car parts, materials, and electronic components into fashion pieces that provoke thought into how we consume and reuse resources.

PHOTOGRAPHS BY LUCA LOCATELLI

자립형 비즈니스빌딩부터 개인이동성, 식량안보와 자연보호에 이르기까지, 한류의 빛나는 영향력으로 시작된 것이 이제 대한민국 혁신의 근면한 힘을 이끌고 있습니다.

남은 것은 질문뿐입니다.

다음은 무엇입니까?

From self-sustaining business buildings, to personal mobility, to food security and protection of the natural world, what began as the illustrious power of influence in Hallyu now leads the industrious might of South Korean innovation. All that’s left is the question: what’s next?

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